Handelsbetingelser

Ejer oplysninger
Denne webshop udbydes af Outlight.dk
Værkevadsvej 46B
4100 Ringsted
tlf 22330604
CVR. DK14853995
outlight@outlight.dk

Betalings vilkår

Outlight modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling og MobilePay online vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Ved ViaBill som betalingsvalg:
Det skyldige beløb kan alene betales med frigørende virkning til ViaBill, som fremsender en særskilt opkrævning til din e-mail. Betaling kan ikke ske ved modregning af krav, der udspringer af andre retsforhold
Outlight krypterer alle dine kort oplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Dette bliver gjort ved at bruge servicen DIBS og PensoPay/QuickPay som mellemled.

Leveringsbetingelser
Outlight efterstræber at sende vare efter kl. 17:00 i hverdagene. Dette vil sige at ordre lagt før kl. 17:00 vil blive behandlet dagen efter, og givet videre til GLS.
Outlight sørger for levering med GLS til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Outlight kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Outlight naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Outlight tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.
Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med GLS.

Vilkår for Reklamationsret
Outlight yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven (6 måneders garanti 18 måneders reklamationsret) omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Outlight indenfor rimelig tid (Højst 2 uger). Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning. I forbindelse med reklamationssager afholder Outlight returneringsomkostninger i rimeligt omfang og kun med GLS. Retur eller reklamations vare modtages kun når de er sendt med GLS

Når du reklamere over en led skinner skal der vedhæftes billeder af de defekte Skinner med strøm tilsluttet.

Når du modtager led skinner der er ombyttet for reklamationer, skal outlight have et billede på mail af de defekte skinner hvor de er knækket på midten, så de ikke kan genbruges, så opstår der ikke tvivl.

Modtager outlight ikke billede af de sammenfoldet skinner bortfalder al garanti for hele ordren.

Reklamation og varereturnering vilkår

Ved fejl, mangler, reklamationer eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Outlight
Værkevadsvej 46B
4100 Ringsted
tlf  22330604
outlight@outlight.dk

Oplysning om klagemuligheder vilkår

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse outlight@outlight.dk

Har du købt og afhentet på lager bedes du ringe for aftale, har du fået tilsendt varer bedes du kontakte mig pr. mail. I mailen skal der fremgå ordre nr. hvad der er købt og i hvilket navn det er købt i. Yderligere skal oplyses navn, efternavn, adresse, telefonnummer og mailadresse.
Er der defekte dioder skal der fremsendes billeder af de defekte varer. Når de nye varer er modtaget og monteret skal der pr. e-mail sendes billeder af de gamle skinner hvor de er knækket på midt over.

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller sendt med PostNord/Post Danmark, al retunering skal ske med GLS
eller aflevere varen personligt hos os mod forudgående aftale. Returnering kan IKKE ske ved at nægte modtagelse. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Vilkår forRefusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Outlight har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Vilkår for Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand, ubrugt og mængde som du modtog den. Varerne skal returneres i original emballage. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde

Udgiftender der har været i forbindelse med at sende varen til dig som kunde vil bliver fratrukket det beløb der skal refunderes. Der vil ligeledes blive fratrukket et gebyr på kr. 30.- til emballage udgifter.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på outlight@outlight.dk I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Husk Outlight kun modtager pakker retur mod forudgående aftale og sendt med GLS.
Varerne skal returneres i original emballage til nedestående adresse med GLS.

Outlight

Værkevadsvej 46B

4100 Ringsted

Tlf 22330604

Mail outlight@outlight.dk

Outlight modtager ikke returpost eller pakker der er sendt til pakkeshop. Og alle forsendelser skal ske med GLS. Sker dette alligevel vil der blive fratrukket et gebyr på kr. 295.-

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af  købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet, og derfor afsløre vi ikke information om kunder og brugere af sitet til en tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi sælger ingen oplysninger om dig, dette inkludere kundens navn, adresse, e-mailadresse, kreditkortoplysninger eller personlige data til nogen trejdepart uden kundens forudgående tilladelse.